Miljoenen Mensen Bereiken Met Facebook Live

Facebook Live gaan is de beste manier om organisch een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken. Dit merkten we wel tijdens de Tomorrowland livestream van DJ/producer Hardwell!

De live-registratie van zijn set op het enorme festival bereikte binnen 24 uur ruim drie miljoen unieke personen. Een flinke boost die hielp om zijn pagina over de grens van negen miljoen likes te tillen.

Nu was de terugkeer van Hardwell op Tomorrowland natuurlijk een gebeurtenis waar fans al jaren naar uitkeken. Bovendien is hij als artiest sowieso een act met een enorme aanhang.

Maar dat betekent niet dat jij geen grote doelgroep kunt bereiken met een belangrijk live-event. Hieronder delen we de stappen die we in de voorbereiding hebben genomen om Hardwells livestream op Facebook te laten slagen.

Communiceer vooraf duidelijk het event en moment waarop je live gaat

Om je fans te laten meekijken, moeten ze natuurlijk wel weten wanneer je live gaat op Facebook. Communiceer dit daarom duidelijk en via alle mogelijke kanalen.

De timetable van Tomorrowland was vooraf al bekend, maar we hebben in de aanloop naar het event continu gepusht om te laten weten dat Hardwell op vrijdag 20 juni om 21.50 uur live zou gaan.

Hiervoor hebben we elk kanaal benut:
✅ Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, VK
✅ Messenger bot, persrelaties en zijn eigen mailinglijst

Deze platformen zijn in de week van het event optimaal ingezet om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk fans op tijd klaar zaten voor de livestream.

Tease een bijzonder en waardevol moment waarom fans moeten kijken.

Geef je fanbase een reden om juist tijdens de livestream te kijken. Door een bijzonder en waardevol moment aan te kondigen, trigger je de doelgroep extra om het event echt live te zien en niet pas later terug te kijken.

Voor Tomorrowland tease Hardwell bijvoorbeeld de opvolger van zijn succesvolle en emotionele single ‘Apollo’. Met een uitgebreid en persoonlijk verhaal liet hij weten dat hij tijdens het festival een gloednieuwe track zou primeuren.

Dit zorgde ervoor dat fans extra nieuwsgierig waren en de livestream niet wilden missen.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Hardwell (@hardwell)

Jaag de livestream voor én tijdens het event aan.

Facebook helpt je enorm door livestreams extra te pushen in de feed en volgers van je pagina soms een notificatie te sturen. Maar om écht een groot publiek te bereiken, moet je dit zelf (liefst met een team) extra aanjagen.

Gebruik hiervoor andere platformen om traffic naar de livestream te leiden.

Voor Hardwells livestream schakelden we mensen op locatie in om foto’s en filmpjes te maken. Deze content werd direct geplaatst op Instagram en Facebook Stories en verwees uiteraard naar Facebook, waar fans later de livestream konden zien.

Tijdens de set speelt vooral Twitter een belangrijke rol.

Gedurende de set werden continu GIF’s gemaakt van de stream, die vervolgens werden ingezet om het event verder aan te jagen op Twitter. De captions speelden in op wat er op dat moment werd gezegd of gedraaid, en natuurlijk werd de officiële hashtag gebruikt (#Tomorrowland).

Waarom werkt dit goed?
✅ GIF’s worden automatisch afgespeeld in de Twitter-feed, waardoor ze extra opvallen.
Hashtags zorgen voor extra bereik, omdat mensen die het festival volgen de tweets sneller tegenkomen.

Deze methode zorgde ervoor dat de livestream ook op Twitter veel extra aandacht kreeg.

En dit kunstje mogen we volgende week herhalen, want op vrijdag 27 juli staat Hardwell opnieuw op de Main Stage van Tomorrowland. Ook dan zal er weer een livestream zijn via Facebook. Kijk jij live mee?