Met ervaring bij Sony Music, Talpa Network en Strengholt Music Group, en samenwerkingen met artiesten als Armin van Buuren, Hardwell en KUNGS combineer ik muziekmarketing, digitale strategie en A&R-management om artiesten en hun muziek sterk te positioneren.
Van social media campagnes tot het scouten en pitchen van songs bij artiesten: mijn kracht ligt in het strategisch verbinden van creativiteit, data en engagement met fans om maximale impact te creëren.
Bekijk mijn portfolio en ontdek hoe ik al jarenlang muziek, content en marketing samenbreng om impact te maken!
Bij Sorted Management was ik verantwoordelijk voor de social media management van artiesten binnen het roster. Zo coördineerde, creëerde en publiceerde ik content rondom releases en grote shows van o.a. Hardwell, KUNGS, Mike Williams, Zonderling, Charming Horses en Girlys Blog.
Dit omvatte niet alleen het opzetten en uitvoeren van socialmediastrategieën, maar ook het ontwikkelen van content- en mailingcampagnes die aansloten bij de branding en doelgroep per artiest.
Voor het vloggersduo coordineerde ik tevens het A&R-proces van Girlys Blog’s hitsingle ‘Landen Op Ibiza’. Dit hield in dat ik betrokken was bij het vinden van de juiste songwriters en producers, het mede begeleiden van de opname en productie, en het ontwikkelen van de promotiestrategie rondom de release.
Uiteindelijk bereikte bereikte het nummer de #2 notering in de Kids Top 20 en was in de week van de release één van de best bekeken, Nederlandse muziekvideo op YouTube.
Binnen mijn rol bij Talpa Network was ik verantwoordelijk voor de strategie, coördinatie en uitvoering van digitale content. Hierbij lag de sterkste focus op het vergroten van bereik en conversie naar verdienmodellen.
Mijn werkzaamheden draaien om het maximaliseren van de impact van entertainmentmerken zoals SBS6, Radio 538, Net5 en Shownieuws. Door bestaande TV- en radiocontent digitaal te verwaarden via platformen als YouTube, Snapchat, Facebook en Talpa’s eigen AVOD-dienst KIJK.nl verhogen we de omzet van John de Mol’s media-imperium.
Daarnaast hield ik me bezig met creatie en publicatie van content voor de online-kanalen van de radioshow ‘Dance Department by Armin van Buuren’. Dit dance-programma is wekelijks op zaterdagavond te beluisteren op Radio 538.
Tijdens mijn studententijd werkte ik als freelancer voor de Nederlandse afdeling van Sony Music Entertainment. Hier werd ik verantwoordelijk voor de online vertegenwoordiging van internationale topartiesten zoals Avril Lavigne, Il Divo, Pitbull en Usher.
In deze rol bouwde en beheerde ik Nederlandse fancommunities en streetteams voor artiesten met als doel hen te activeren rondom albumreleases, concerten en promotiecampagnes in Nederland. Ik creëerde en implementeerde strategieën om de betrokkenheid van fans te vergroten, onder andere door het delen van exclusieve content, het opzetten van interactieve campagnes en het stimuleren van discussies binnen de community.
Door slim in te spelen op virale trends en faninteracties, wist ik niet alleen de loyaliteit binnen deze communities te versterken, maar genereerde ik ook significante exposure voor de artiesten. Dit resulteerde onder andere in wereldwijde erkenning en viraliteit voor de Nederlandse fanbase van Avril Lavigne, waarmee de kracht van een goed gemanagede online community zich direct bewees.
Bij de marketing agency NXTLI was ik verantwoordelijk voor projectmanagement en coördinatie van content voor klanten binnen de entertainmentindustrie. In deze rol ontwikkelde en implementeerde ik digitale strategieën die hielpen om merken en artiesten te positioneren, en hun publiek effectiever te bereiken.
Het klantenbestand bestond uit artiesten als Dotan, Hardwell en Ilse DeLange, en organisaties zoals Mega Piraten Festijn, Scantraxx en Top Format Productions. Met een klein team adviseerden wij hen over social media strategie, contentmarketing en digitaal vermogen.
Dit omvatte het analyseren van data, het optimaliseren van campagnes en het ontwikkelen van gerichte contentstrategieën om zowel organisch als betaald bereik te maximaliseren.
Tijdens mijn tijd bij Strengholt Music Group was ik verantwoordelijk voor de online B2B-marketing van het bedrijf. In deze rol richtte ik me op het versterken van de zichtbaarheid van Strengholt als muziekuitgeverij en strategische partner binnen de industrie.
Een belangrijk onderdeel van mijn werkzaamheden was de coördinatie van PR-momenten rondom key industry events zoals Amsterdam Dance Event (ADE), Eurosonic Noorderslag, Buma Awards en Midem. Dit omvatte het plannen en uitvoeren van digitale campagnes, het creëren van content voor social media en nieuwsbrieven, en het actief onderhouden van relaties met stakeholders, pers en professionals binnen de internationale muziekindustrie.
Daarnaast beheerde ik de social media en online presence van artiesten binnen het roster, waaronder Eva Simons, Lucky Charmes en Ferry Corsten’s Dance Therapy Management. Hierbij zorgde ik voor hun bereik en interactie met zowel fans als industrieprofessionals.
Tevens bemoeide ik mij met de A&R-management van de Creative afdeling. Hierbij hield ik me bezig met het scouten, begeleiden en pitchen van Nederlandstalige songs bij geschikte artiesten en labels. Dit omvatte het beoordelen van binnenkomende demo’s, het adviseren van songwriters over creatieve richting en het actief verbinden van componisten met artiesten die op zoek waren naar nieuw materiaal.